Tekirdağ’da yaşayan Kastamonuluları aynı çatı altında buluşturan Tekirdağ Tüm Kastamonulular Derneği (TÜMKASDER), “Büyük Buluşma” programını gerçekleştirdi.

Dernek Başkanı Rasim Gürsoy’un ev sahipliğinde düzenlenen organizasyonda, Tekirdağ’ın ekonomik, sosyal ve kültürel gelişimine katkı sunan iş insanları, esnaflar ve çeşitli kurumlarda görev yapan Kastamonulular bir araya geldi. Program kapsamında derneğe destek veren hayırseverler ve sponsorlara da plaket takdim edildi.

Programa Tekirdağ Milletvekili Nurten Yontar da katıldı. Yontar, Kastamonu ile Tekirdağ arasında gönül köprüsü kuran TÜMKASDER’in önemli bir görevi yerine getirdiğini belirterek, benzer bir organizasyonun kadınlar için de düzenlenmesini istedi. Türkiye’de ilk kadın mitinginin Kastamonu’da gerçekleştirildiğini hatırlatan Yontar, Kastamonulu kadınların aynı erkeklerinde olduğu gibi çalışkan, üretken ve azimli kişilikleriyle öne çıktığını ifade etti.

Programa katılan Devrekani Belediye Başkanı Engin Altıkulaç ise eşinin Tekirdağlı olduğunu belirterek, “Bir bakıma ben de Tekirdağlı sayılırım” dedi. Tekirdağ Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Candan Yüceer adına programa katılan Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Rıza Evren Kılcı da Başkan Yüceer’in selamlarını ileterek, sivil toplum kuruluşlarına destek vermeyi sürdüreceklerini kaydetti.

Programın açılış konuşmasını yapan Tekirdağ TÜMKASDER Başkanı Rasim Gürsoy, Tekirdağ’da yaşayan Kastamonuluların yıllardır kentin ekonomik ve sosyal hayatında aktif rol üstlendiğini söyledi.

Kastamonuluların çalışkanlığı, dürüstlüğü ve üretkenliğiyle tanındığını vurgulayan Gürsoy, “Bugün Tekirdağ’ın sanayisinde, ticaretinde, kamu kurumlarında, eğitim ve sağlık alanlarında binlerce hemşehrimiz görev yapıyor. Esnafımız, iş insanlarımız ve çalışanlarımız şehrimizin kalkınmasına önemli katkılar sunuyor. Bizler sadece memleket kültürümüzü yaşatmıyor, aynı zamanda Tekirdağ’ın geleceğine de yatırım yapıyoruz” ifadelerini kullandı.

D630F256 69E0 4594 B843 4742F5E2160E

Tekirdağ’da önemli bir Kastamonulu nüfusunun bulunduğunu belirten Gürsoy, dernek olarak amaçlarının hemşehriler arasındaki dayanışmayı güçlendirmek ve genç kuşakların kültürel bağlarını korumak olduğunu dile getirdi.

Birlik ve beraberliğin en büyük zenginlikleri olduğunu ifade eden Gürsoy, “Kastamonu’nun köklü kültürünü, Tekirdağ’ın çağdaş ve üretken yapısıyla buluşturmaya devam edeceğiz. Büyük Buluşma programımız sadece bir yemek organizasyonu değil; dostluğun, dayanışmanın, kardeşliğin ve ortak geleceğimizin buluşması olmuştur” dedi.

Programda, derneğe katkı ve desteklerinden dolayı Şarköy- Hasköy eski Belediye Başkanı Kemal Özvarlık, Tekirdağ İl Milli Eğitim Müdürlüğü Şube Müdürü Eşref Hızlı, Tekirdağ İcra Dairesi Müdür Yardımcısı Cengiz Bilir, İl Sivil Toplumla İlişkiler Şube Müdürü Mustafa Onat, Tekirdağ Büro Memur-Sen Başkan Yardımcısı ve Gelir Uzmanı Hatice Kaymakçı Özvarlık, İnanlar Grup A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Orhan İnan, Çorlu TÜMKASDER Başkanı Mustafa Özer, Meriç Kolejleri Yönetim Kurulu Başkanı Lokman Turut, Zeynep Kamil Eğitim ve Araştırma Hastanesi Arşiv Şefi Zeliha Kaymakçı, Marmara Pastaneleri Yönetim Kurulu Başkanları Hamit Baş ve Adem Baş, Vatan Mahallesi Muhtarı Mustafa Büyükbayram, Marin Yönetim Kurulu Başkanı Şenol Akçay ile Uzman Emlak Yatırım sahibi Dursun Kanal’a ve dernek binasını ücretsiz tahsis eden Kaymaz Peynircilik sahibi Niyazi Kaymaz’a plaket takdim edildi.

Kültürel değerlerin yaşatıldığı, hemşehri dayanışmasının güçlendiği programda, Kastamonu’nun zengin mutfak kültürü ve misafirperverliği de bir kez daha ön plana çıktı. Davetlilere Kastamonu’nun meşhur etli ekmeği ikram edildi. Etkinlik, katılımcıların hatıra fotoğrafları çekilmesi ve sohbetlerle sona erdi.

B6738126 9264 4Cc6 Be88 866B5E638530

Kırklareli'nde Ayçiçeklerin Açmasıyla Doğa Sarıya Büründü
Kırklareli'nde Ayçiçeklerin Açmasıyla Doğa Sarıya Büründü
İçeriği Görüntüle

Oklavayı Eline Aldı

CHP Tekirdağ Milletvekili Nurten Yontar, mutfaktaki hünerini Kastamonu mutfağında gösterdi. Kastamonulu kadınların hazırladığı geleneksel etli ekmek yapımına eşlik ederek hamur açan Yontar, sempatik tavırlarıyla herkesi kendine hayran bıraktı.

Tekirdağ’da yaşayan Kastamonuluları aynı çatı altında buluşturan Tekirdağ Tüm Kastamonulular Derneği (TÜMKASDER) tarafından düzenlenen “Büyük Buluşma” programı, birlik ve beraberlik görüntülerine sahne oldu. Programa katılan CHP Tekirdağ Milletvekili Nurten Yontar, etkinlik alanında Kastamonulu kadınların hazırladığı geleneksel etli ekmek yapımına eşlik ederek hamur açtı.

Kastamonulu kadınların hazırlık yaptığı bölümü ziyaret eden Yontar, “Kolay gelsin” dileklerini ileterek mutfağa geçti. Kastamonu mutfağının önemli lezzetlerinden biri olan etli ekmeğin hazırlanışına katılan Yontar, hamur açarak maharetini sergiledi. Samimi görüntülerin oluştuğu anlar, programa katılanlar tarafından ilgiyle karşılandı. Tekirdağ TÜMKASDER Başkanı Rasim Gürsoy, vekilin hamur açışını hayranlıkla izledi.

TÜMKASDER’in Tekirdağ’daki Kastamonulular arasında birlik, beraberlik ve dayanışmayı güçlendiren önemli bir görevi yerine getirdiğini belirten Yontar, benzer bir organizasyonun kadınlara yönelik olarak da düzenlenmesini arzu ettiğini ifade etti.

Türkiye’de ilk kadın mitinginin Kastamonu’da gerçekleştirildiğini hatırlatan Yontar, Kastamonulu kadınların tarih boyunca mücadeleci kimlikleriyle ön plana çıktığını söyledi. Yontar, “Kastamonulu kadınlar, erkekleri gibi çalışkan, üretken ve azimli kişilikleriyle toplumun her alanında önemli başarılara imza atıyor. Bu güçlü mirasın gelecek nesillere aktarılması büyük önem taşıyor” dedi.

A0F86468 5E04 41E4 Ad3D Baf137772067

Dbc30634 45F6 4E74 931A 5478Fccf45D3

Muhabir: Haber Merkezi